Promotiefilm

Een promotiefilm – de naam zegt het al – is er op gericht om iets te promoten. In de meeste gevallen is dit een merk of een product. Bij een merk spreken we ook wel van een brandvideo en bij een product van een productvideo. Hoe zorg je dat jouw merk of product opvalt. In een promotiefilm laat je zien wat jouw merk of product uniek maakt.

Wil jij je merk of product een boost geven zoals nooit te voren? Wil jij aan de wereld laten zien wat jullie te bieden hebben? Lees dan snel verder en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Promotiefilm laten maken

Zet jouw merk of product in de schijnwerpers

Bij een promotiefilm zoomen we in op de USP (Unique Selling Points) van bijvoorbeeld een merk of een product. In een korte tijd tonen we de kenmerken die onderscheidend zijn ten opzichte van jouw directe en indirecte concurrenten. Een vlotte energieke video om te promoten op televisie of social media en een meer informatieve (maar zeker niet saaie) video voor op de website. Bijvoorbeeld onder het product. En wat dacht je van meerdere call-to-actions om de kijker net dat ene zetje de goede kant op te geven.

Bij SIRIUS VISION weten we wat er speelt. Door uitgebreide research naar jullie propositie, doelgroep en doelstellingen maken wij de video content die bij jullie en de doelgroep past. Om hier op in te spelen kijken wij naar de verschillende fases waarin de doelgroep zich kan bevinden, de zogenoemde Customer Journey.

Wij zijn gespecialiseerd in het bedenken van content dat werkt en dit te vertalen naar het grote scherm. Een heldere video met een duidelijk doel. Klaar om jullie ideeën visueel te maken en met trots te tonen aan de doelgroep?

Wij bedenken, maken, promoten!  

Z

storytelling

Z

merkbekendheid

Z

doelgerichte video

Z

videomarketing

The why of video

Video brengt jouw merk of product tot leven

Dat video werkt is geen geheim. Het is effectief en doeltreffend en het weet de doelgroep emotioneel te raken. Als je het ons vraagt is video het mooiste medium dat er is, maar dat is subjectief. Het is een medium waarbij verschillende elementen vloeiend in elkaar overlopen en elkaar versterken. Beeld in beweging ondersteunt door muziek en sound effects. Mooie woorden, maar hoe vertaalt zich dit in de cijfers? Waarom zou jouw bedrijf moeten inzetten op video en videomarketing?

Just some facts

%

van het internetverkeer komt van video

%

van de mensen bekijkt elke week meer dan een uur aan video op Facebook of YouTube

%

van de consumenten kopen eerder een product nadat ze er een video over hebben bekeken

%

wordt een video meer gedeeld dan een afbeelding

Our latest work

Check it out

Wat komt er allemaal bij kijken?

Gestructureerd naar een geweldig eindresultaat

Het maken van een productiefilm gaat niet over één dag ijs. Het vereist een goede voorbereiding waarbij gekeken wordt naar de doelgroep en de doelstellingen van je organisatie. Vervolgens gaan we bepalen waar we ons op gaan richten met onze video strategy. Dit kan heel breed of juist heel specifiek zijn. Kortom, voor we ook maar één stap op de filmset zetten gaat er een periode van research, creativiteit en planning aan vooraf. Dit ziet er als volgt uit:

briefing & offerte

Hebben we elkaar eenmaal gevonden? Dan trappen we af met een creatieve sessie waarin we gaan achterhalen wat de doelgroep is en wat onze doelstellingen zijn. Andere zaken zoals de identiteit van de organisatie, wat unieke kenmerken zijn, maar ook hoe we de doelgroep gaan bereiken met onze video. Al deze vragen te samen, zijn de basis van de videomarketing strategie en notuleren we in de vrijblijvende videobriefing. Zodra we duidelijk hebben welke kant we op gaan maken wij een passende offerte.

concept & script

Fijn! De neuzen staan dezelfde richting op en jullie zijn akkoord met de offerte. We gaan met het team de briefing bespreken en een concept uitwerken. Dit doen we in co-creatie waardoor jullie betrokken blijven in het proces. Her en der passen we ideeën aan of gaan we toch net een andere kant op. Bij akkoord van beide kanten gaat onze scriptschrijver aan de slag. De ideeën worden nu omgezet in een gestructureerd verhaal waarbij we altijd letten op de kernwaarden en de boodschap.

storyboard, shotlist & scenelijst

Het verhaal staat nu op papier. Soms is het lastig om naar een stuk tekst te kijken en het eindresultaat voor je te zien. Wij ontwikkelen daarom een storyboard. Dit kan je zien als een stripverhaal. Je krijgt nu een beeld van wat er te zien en te horen is en hoe dit samenvalt. Op basis van het storyboard maken we vervolgens een shotlist en een scènelijst. Deze twee documenten zijn erg belangrijk op de productiedag en tijdens deze dag zullen we dan ook geen shot vergeten. 

voorbereiding filmdag(en)

Het storyboard, shotlist en scenelijst nemen we vervolgens grondig door. We gaan de filmdag namelijk voorbereiden. Waar en wanneer gaan we filmen? Moeten we hier een vergunning voor aanvragen? Hoe is de stroomvoorziening en de belichting op locatie? Hoeveel figuranten zijn er nodig? En hoeveel acteurs? Zijn er droneshots nodig en is het toegestaan om met een drone te vliegen op deze locatie? Dit zijn zomaar een paar vragen die we moeten beantwoorden en op moeten anticiperen. Als we op alles een antwoord hebben maken we een lijst met alle apparatuur die nodig is. Even testen of alles goed werkt en we zijn bijna klaar om te draaien.

callsheet & draaiboek

Bijna, want het is belangrijk dat iedereen die op de set aanwezig is op de hoogte is van alles wat met de productie te maken heeft. Daarom stellen we een callsheet en draaiboek op. Hier staat alles in over het wie, wat, waar en wanneer. Welke crewleden zijn er aanwezig? Bij wie kan men zijn voor bepaalde vragen? Hoe laat verzamelt de crew? En hoelaat de cast? Welke props moeten er waar en hoe laat aanwezig zijn? Wanneer wordt welk shot gedraaid en wie moet hierbij aanwezig zijn? Al deze informatie is te vinden op de callsheet en in het draaiboek.

productie

En dan is het eindelijk zover. We gaan draaien. En dat is vaak vroeg opstaan. De draaidagen zijn vaak lange dagen. Gelukkig is iedereen hiervan op de hoogte omdat ze de callsheet hebben doorgenomen. Alle voorbereidingen komen samen en iedereen weet wat hij of zij moet doen. En dat is belangrijk want een extra dag draaien betekent extra kosten. Aan het einde van de productie heerst een voldaan en opgelucht gevoel. Maar voor we op de bank ploffen eerst even alle data veilig opslaan en back-uppen. 

edit & visual effects

Tijd voor magie. Want het editing proces is het deel waar de film werkelijk gemaakt wordt. Onze Motion Designer zet een goede shot cafeïne neer en gaat er even goed voor zitten. Zijn eerste taak is de perfecte shots spotten. De regisseur heeft tijdens de productie aantekeningen gemaakt zodat de Motion Designer makkelijker door de beelden heen kan lopen. Toch zal hij hier niet blind mee aan de gang gaan omdat in de editingroom bepaalde beelden beter in elkaar overvloeien en kan het zijn dat het eerste deel van shot 1 nodig is en het tweede deel van shot 2. Alle benodigde beelden achter elkaar maakt de eerste versie. Deze sturen wij toe voor akkoord. Eenmaal akkoord gaan we visuele effecten toevoegen. Te denken valt aan bewegende elementen en teksten.  

color grading & sound design

Op naar de volgende fase. We komen steeds dichter bij het eind resultaat maar we gaan door tot perfectie. In dit stadium gaan we aan de slag met twee onmisbare elementen. Allereerst worden kleuren gecorrigeerd zodat wit ook echt wit is. Vervolgens gaan we een grading over de beelden heen leggen. Dit geeft een bepaalde stijl en emotie aan de film.

Een tweede belangrijk element is Sound Design. Kijk maar eens naar een film waar het geluid niet om aan te horen is. En nu die zelfde film met mooi geluid maar onscherp beeld. En? Inderdaad, optie twee kijkt vele malen lekkerder weg. Sound design is een combinatie van geluidopnames, het bewerken en toevoegen van geluiden en geluidseffecten in de montage en uiteindelijk het mixen daarvan. Naast Sound Design zorgen we natuurlijk dat er een goede beat onder de video komt.

oplevering & evaluatie

We hebben de video enkele keren samen geëvalueerd en de gewenste aanpassingen gedaan. Het is nu tijd voor de definitieve oplevering. Daar kunnen we op proosten! We leveren de video(‘s) in de afgesproken formaten af. Zo hebben we een 30 seconden variant die we gebruiken in de Awareness Fase en een 90 seconden variant die we tonen op de website. Beide varianten hebben we met 3 verschillende call-to-actions die we tonen op verschillende platformen zoals YouTube en Facebook. De beeldformaten van deze platformen zijn verschillend, dus zorgen wij dat de video zowel in 1920 x 1080 wordt opgeleverd als in 1080 x 1080. En gaan jullie op Tv? Dan checken wij eerst de aanlevervoorwaarden.

Je video kan eindelijk live gaan. Ook dit kunnen wij voor jullie verzorgen. Bijkomend voordeel is dat wij de resultaten dan ook kunnen meten, maar belangrijker nog, kunnen sturen. Door A/B testing kunnen we zien welke video het beste werkt.

Promotiefilm laten maken?

Benieuwd geworden naar wat we voor elkaar kunnen betekenen? Of gewoon nieuwsgierig? Neem gerust contact met ons op.